Gosia Czerwonka - Trener Personalny Jaworzno

TRENING

×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 44.
Data 16 styczeń 2016 Kategoria: Trening

Aktywność fizyczna a zdrowie (cz. 1)

Statystyki dowodzą, że Polacy byli do niedawna jednym z najmniej chętnych do aktywności fizycznej narodów w Europie. Na szczęście, świadomość naszego społeczeństwa jest coraz większa. Ludzie coraz bardziej zaczynają sobie zdawać sprawę z tego, że bez ruchu zdrowie nie jest możliwe. Organizm człowieka został zaprogramowany genetycznie na aktywny styl życia więc ruch jest po prostu biologiczną potrzebą. Za jedną z podstawowych przyczyn chorób w ostatnich latach uważano żywienie tj. jakość i ilość spożywanych posiłków. Znacznie mniejszą uwagę przywiązywano do aktywności fizycznej. Obecnie to nastawienie uległo zmianie. Aktywność fizyczna została uznana za element konieczny i łączący się z prawidłowym żywieniem nierozerwalnie.

Postaram się w skrócie przedstawić Państwu jak dobroczynnie wpływa aktywność fizyczna na nasz organizm:

  1. Ruch poprawia i utrzymuje sprawność fizyczną naszego organizmu.

  2. Regularne ćwiczenia poprawiają naszą koordynację ruchową.

  3. Ćwiczenia wpływają na mięśnie powodując zwiększenie ich siły i masy oraz rozwijają zdolność reagowania mięśni na bodźce układu nerwowego.

  4. Aktywność fizyczna rozwija pamięć ruchową co podnosi szybkość reagowania na bodźce zewnętrzne.

  5. Regularny ruch zmniejsza ryzyko wystąpienia otyłości.

  6. Regularna aktywność fizyczna zwiększa wydolność układu krążenia, poprawia sprawność pracy serca, reguluje ciśnienie krwi.

  7. Poprzez ćwiczenia fizyczne można nauczyć się prawidłowego oddychania, można zwiększyć pojemność płuc i poprawić wydolność układu oddechowego.

  8. Ruch niewątpliwie i oddziałuje pozytywnie na stan psychiczny człowieka.

  9. Regularna aktywność fizyczna – wydłuża życie.

  10. Systematyczne ćwiczenia fizyczne pozwalają cieszyć się sprawnością fizyczną zarówno ludziom młodym jak również w starszym wieku.

  11. Uprawianie sportu daje poczucie satysfakcji i samodyscypliny, a także jest sposobem zarówno na nudę jak i na zacieśnianie związków rodzinnych i przyjacielskich.

 

Mamy początek Nowego Roku, a co za tym idzie, podejmujemy noworoczne postanowienia i zapewne wiele z nich dotyczy zdrowia. W zdrowym ciele - zdrowy duch. W związku z tym gorąco Państwa zachęcam do wszelkiej aktywności fizycznej. Miejsce nie jest tak ważne jak podjęcie działań i regularne ich kontynuowanie. Ponieważ jestem zarówno trenerem fitness jak i indywidualnym trenerem osobistym, wiem jak Państwa zachęcić do podjęcia aktywności fizycznej i jak wytrwać w postanowieniu, aby działań nie zaniechać. Zamierzam przedstawić Państwu serię porad na ten temat. Już w kolejnym artykule będziecie mogli się Państwo dowiedzieć jak rozpocząć treningi, jaka aktywność jest najbardziej skuteczna w profilaktyce zdrowia i jak zadbać o swoje ciało nie wydając ani grosza :-)

Czytany 1259 razy

OPINIE

HOLIBODY Małgorzata Czerwonka

ul. Sportowa 11a/3
43-600 Jaworzno
NIP 632-179-38-98

telefon: 660 752 467
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Najnowsze posty

Jesteś tutaj: Home TRENING Aktywność fizyczna a zdrowie (cz. 1)