Gosia Czerwonka - Trener Personalny Jaworzno

TRENING

Data 02 lipiec 2012 Kategoria: Trening

Jazda na rowerze, czyli zdrowie na dwóch kółkach

Jazda na rowerze to wyjątkowo popularna forma spędzania czasu. I bardzo dobrze!

  • rower jest praktycznie dla każdego;
  • mogą jeździć na nim zarówno dzieci jak i osoby starsze;
  • jazda na rowerze nie obciąża stawów;
  • jednostajny i długotrwały wysiłek fizyczny dotlenia krew i powiększa objętość płuc;
  • poprawia ogólną wydolność organizmu;
  • wspomaga przepływ krwi w łydkach co zapobiega powstawaniu zakrzepów w żyłach;
  • jest doskonałą forma rehabilitacji po doznanych urazach czy kontuzjach zwłaszcza dla osób, które nie mogą stosować innej aktywności fizycznej.

Rower daje nam coś jeszcze!

  • Wysmukla łydki i napina uda, wzmacnia biodra, mięśnie grzbietu i brzucha - mięśnie napinają się, stawy wzmacniają, a sylwetka nabiera lepszych kształtów. Ponadto jedną z istotniejszych zalet roweru jest jego wpływ na naszą kondycję, poprawę metabolizmu i zachowanie szczupłej sylwetki.
  • W jeździe na rowerze kondycja nie ma wielkiego znaczenia, gdyż  tempo i intensywność zawsze możemy dopasować do swoich możliwości. Prócz kasku nie potrzebujemy praktycznie żadnego dodatkowego sprzętu ani specjalistycznych ubrań. Wystarczy włożyć na siebie jakiś wygodny dres i ruszać w trasę. Jeździć możemy praktycznie wszędzie – w mieście, na wsi, w górach, nad morzem, w lesie, po chodniku na wyznaczonych do tego specjalnie trasach rowerowych. Jeśli udajemy się na wycieczkę za miasto, pamiętajmy o przestrzeganiu przepisów ruchu drogowego i odpowiednim oznaczeniu roweru, aby był widoczny dla innych uczestników ruchu.
  • Jazda na rowerze może mieć formę bardziej rekreacyjną, kiedy to skupiamy się na przyjemnościach płynących z tego rodzaju wysiłku. Wtedy zazwyczaj wybieramy wycieczkę rowerową w towarzystwie innych bliskich nam osób, co zwiększa naszą motywację i pozwala się odstresować mając duży wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Pamiętajmy o tym, że umysł pracuje lepiej jeśli ciało jest w dobrej formie. 
  • Ta forma aktywności fizycznej dba również o nasz portfel, gdyż jest zdecydowanie tańszą formą transportu niż samochód czy inne środki lokomocji. Może być też skutecznym antidotum na wszechobecne korki uliczne. Jest również ekologiczną formą przemieszczania się.

A kiedy Ty byłeś/byłaś ostatni raz na rowerze? Jeśli leży zakurzony w piwnicy to najwyższy czas go stamtąd wydostać i poczuć na własnej skórze jego dobroczynny wpływ na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne.

Czy są wśród nas miłośnicy tenisa ziemnego? A może chcieliście spróbować, a nie wiecie jak się do tego przygotować? Śledźcie informacje na naszej stronie internetowej bo już w następnym artykule dowiecie się więcej właśnie o tenisie ziemnym.

 

Nie zapominajcie o codziennej aktywności!

 

Czytany 602 razy

OPINIE

HOLIBODY Małgorzata Czerwonka

ul. Sportowa 11a/3
43-600 Jaworzno
NIP 632-179-38-98

telefon: 660 752 467
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Najnowsze posty

Jesteś tutaj: Home TRENING Jazda na rowerze, czyli zdrowie na dwóch kółkach