Gosia Czerwonka - Trener Personalny Jaworzno

BLOG

Data 30 czerwiec 2016 Kategoria: Trening

Trener Personalny – luksus czy konieczność

Usługa zwana treningiem personalnym jest w dzisiejszych czasach coraz bardziej popularna i pożądana. Jestem trenerem osobistym od 5 lat i obserwuje coraz większą powszechność tego typu usługi. Skąd się to bierze? Jeszcze kilka lat temu ta instytucja była abstrakcją i fanaberią zarezerwowaną dla celebrytów i osób majętnych. Jednak w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, usługa trenera osobistego dynamicznie się rozwija.  Jest to odpowiedź na rosnącą świadomość społeczeństwa w kwestii zdrowia i wyglądu. Ta forma indywidualnej współpracy tworzy nieformalną więź, dzięki której o wiele szybciej i bezpieczniej osiąga się obrany cel. Trener dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu tworzy program treningowy ukierunkowany na osiągnięcie celu przez swojego klienta. Taka indywidualizacja treningu sprawia, że jest on najlepiej dobrany do potrzeb osób chcących zrzucić zbędne kilogramy lub pragnących nieco nadbudować masę mięśniową, ale także dla osób z pewnymi dysfunkcjami ciała oraz starszych i schorowanych. 

Kolejnym ważnym czynnikiem w treningach personalnych jest stała kontrola trenerska i czuwanie nad prawidłowością wykonywanych ćwiczeń. Trener poprzez obserwację treningu swojego podopiecznego, na bieżąco koryguje jego błędy. Dzięki temu unikamy kontuzji, przeciążeniom stawów. Nie tracimy też czasu na nieefektywną pracę bo zadaniem trenera jest tak skomponować program aby w możliwie najkrótszej jednostce czasu trening był najskuteczniejszy. Oczywiście podstawą jest tutaj stan zdrowia, kondycja i umiejętności ćwiczącego. Dzięki częstym spotkaniom i bliskim relacjom między klientem a trenerem, łatwiejsze jest monitorowanie i ewentualna korekta efektów pracy nad osiągnięciem wymarzonej sylwetki czy poprawy zdrowia.

Niezaprzeczalną zaletą treningów indywidualnych jest fakt, iż są one elastyczne pod względem godzin i miejsca. Mogą odbywać się nie tylko w klubie fitness czy na siłowni ale też w plenerze, na basenie, w lesie, parku czy mieszkaniu. Nasz podopieczny ma się czuć komfortowo w środowisku, w którym trening się odbywa. Także godziny treningu są indywidualnie dopasowywane do zajęć i trybu życia klienta.

Na pewno duże znaczenie ma też cena. Oczywistym jest, ze jest to droższa usługa niż trening grupowy, na siłowni czy samemu przeprowadzony w domu. Jednak mamy tutaj gwarancję opieki w szerokim tego słowa znaczeniu. I przeliczając nasz czas, zdrowie, zaangażowanie w wymyślanie dla siebie treningów z różnym skutkiem, lepiej jest zapłacić osobie, która się na tym zna niż szukać po omacku najlepszego sposobu w osiągnięciu efektów, które nas interesują.

Dobrze by było gdyby w parze z treningiem szła za tym odpowiednia dieta, aby efekty były szybsze i skuteczniejsze. Odpowiednio dobrany bilans kaloryczny to 70% sukcesu, reszta to trening i suplementacja. Ale prawda jest taka, że bez mocnej motywacji nic nie osiągniemy. Zadaniem trenera jest zmotywować klienta do pracy nad sobą oraz poprawne zdefiniowanie potrzeb by cel został osiągnięty. Motywacja musi tez wychodzić od nas samych bo w przeciwnym wypadku zaczniemy szukać powodów do szybkiej rezygnacji z treningów personalnych, co czasem bywa frustrujące bo od tego jak człowiek walczy z przeciwnościami losu, zależy jakość jego życia. Życząc Wam dużo motywacji, siły i cierpliwości  w realizacji wyznaczonych celów, w razie pytań  pozostaję do Waszej dyspozycji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Data 26 kwiecień 2016 Kategoria: Regeneracja

Jest to jeden z najłatwiej dostępnych i najtańszych sposobów na naprawę naszego ciała. Rolowanie na wałku oparte jest na idei SMR (Self Myofascial  Release) czyli auto rozluźnianiu tkanek mięśniowych. Wałek wykonany jest z syntetycznej pianki o gładkiej lub karbowanej powierzchni. Wykorzystanie jest bardzo proste. Wystarczy go podłożyć pod mięsień, który wymaga rozmasowania i przesuwać po nim ciało. Jeden mięsień powinno się rolować kilkadziesiąt sekund (10-30 s) i czynność powtórzyć kilka razy, jednak nie przekraczać 3 minut. Tak niwelujemy zgrubienia powstające na skutek przeciążenia w układzie mięśniowym, które z kolei są efektem mikrourazów po zbyt intensywnych treningach. Ale równie dobrze mogą one powstać pod wpływem stresu, przemęczenia, zaburzeń układowych czy pooperacyjnych. Powięź, która otacza nasze mięśnie traci elastyczność i sytuacja ta jest początkowo odczuwalna jako dyskomfort a potem wyraźny ból. Warto jednak zapamiętać, że należy unikać obszarów podkolanowych, kości i części ciała, gdzie nerwy są blisko skóry bo można je uszkodzić. Przeciwskazaniem do rolowania są także świeże urazy, skręcenia  i krwiaki.

Automasaż wykonywany wałkiem do rolowania wzmacnia ciało i elastyczność powięzi, co zapobiega bólowi i kontuzjom. Podczas rolowania może być odczuwalny ból, co jest oznaką rozluźnienia mięśnia. Z czasem nasz organizm przyzwyczai się do tego typu pracy i będzie można zwiększyć nacisk  i wydłużyć czas rolowania. Automasaż wykonywany przy użyciu rollera skutecznie rozciąga powięź  i odkleja jej warstwy, jedna od drugiej co ma niebagatelny wpływ na gibkość i mobilność naszego ciała. Rolowanie ma ogromne znaczenie także w przypadku zwiększenia ruchomości stawowej  i skrócenia procesu regeneracji potreningowej. Przedtreningowy masaż rollerem stosujemy w formie rozgrzewki przygotowującej nasze ciało do wysiłku.

Roller to nie tylko świetne narzędzie dla osób trenujących ale warto z niego korzystać także  w przypadku długotrwałego przebywania w pozycji statycznej, np. po siedzącej pracy czy długiej podróży.

Jeśli ktoś może sobie pozwolić na zakup takowego przyrządu, który jest niewielki i lekki, dzięki czemu można go ze sobą wszędzie zabrać, to serdecznie polecam.  Dla tych, którzy są jeszcze nieprzekonani, proponuję wykorzystać do celów automasażu twardą butelkę 1,5 litrową wypełnioną wodą lub piłkę do kosza. A co do instrukcji bezpiecznego i skutecznego rolowania, służę pomocą.

Data 10 luty 2016 Kategoria: Regeneracja

Nie ma żadnych wątpliwości, że największym sprzymierzeńcem naszej regeneracji  jest… SEN. To nie od  ilości a jakości uzależniamy jego zbawienny wpływ na organizm.

Data 10 luty 2016 Kategoria: Zdrowe odżywianie

Pierwszy raz usłyszałam o niej na szkoleniu z dietetyki  i suplementacji w sporcie. Ktoś rzucił hasło o kuloodpornej kawie. Jakkolwiek to może brzmieć dziwnie, nie jest to żadna nowość. Ludzie piją ją na całym świecie od lat, ponieważ zastępuje ona węglowodanowe śniadanie. Dla kogoś, kto nie ma czasu aby rano zjeść, muszę przyznać, ze jest to ciekawa alternatywa. Sama kilka razy korzystałam z tego rozwiązania i stwierdzam, że miałam sporo energii na treningu.

OPINIE

HOLIBODY Małgorzata Czerwonka

ul. Sportowa 11a/3
43-600 Jaworzno
NIP 632-179-38-98

telefon: 660 752 467
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Najnowsze posty

Jesteś tutaj: Home BLOG